قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی: اولویت قراردادن مناطق محروم و روستایی در راستای توانمندسازی و رسیدگی به این مناطق و ایجاد اشتغال پایدار از اقدامات قابل توجه کمیته امداد برای کاهش محرومیت است.

موفقیت در طرح های اشتغالزایی مددجویان با حداقل تسهیلات قابل تحسین در استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیرعامل بانک ملی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از وظایف کمیته امداد و مددکاران، شناسایی و استعدادیابی خانواده های تحت حمایت و توانمندسازی آنان از طریق آموزش های فنی حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است.

علی ملک پور با بیان اینکه حمایت کمیته امداد بعد از پرداخت تسهیلات بصورت مشاوره و ناظر طرح ها است خاطرنشان کرد: کارشناسان و مسئولان بانک ها می توانند در راستای راستی آزمایی و نظارت مستقیم بر تسهیلات پرداختی و توانمندسازی مددجویان بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ نزدیک به ۳۷۰  طرح اشتغالزایی در سطح استان ایجاد شده است، گفت: میزان تسهیلات پرداختی این طرح‌ها نزدیک به ۴۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال است.

مدیرعامل بانک ملی استان در این دیدار خدمت‌گذاری در جامعه اسلامی را کاری ارزشمند دانست و گفت : از توفیقاتی که نصیب ما شده همراهی و کمک به کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمندسازی و ایجاد اشتغال در جامعه بویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد است.

  احمدرضا صباغی با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی و دامپروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد دارد، افزود: کمیته امداد در راه اندازی طرح های اشتغالزایی کوچک موفق بوده و بانک ملی استان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به توانمندسازی مددجویان از تمام ظرفیت خود برای یاری رساندن به این نهاد استفاده خواهد نمود.

وی از پرداخت ۷۹ درصدی وام اشتغال به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مبلغ پرداختی وام های اشتغال در سال جاری ۵۷ میلیارد ریال است که با شناسایی و معرفی کمیته امداد استان پرداخت خواهند شد.

مدیرعامل بانک ملی استان به طرح های خودکفایی بازدید شده اشاره و خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال زایی با حداقل تسهیلات دریافتی آغاز به کار شده اند که به موفقیت این طرح ها و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت منجر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.